به همراه برنامه‌ی 13 هفته‌ای پیاده‌روی/دویدن

اثر ایل مک‌نیل

ترجمه‌ی آرش حسینیان . الهام ذوالقدر

نشر مثلث . چاپ اول: 1395

320 صفحه / 25000 تومان

تلگرام خرید: Hoseinian_Arash@


معرفی اثر:

دویدن بسیار محبوب شده است، نه فقط به این خاطر که تجهیزات کمی لازم دارد، بلکه به این دلیل که معلوم شده در کاهش خطر بیماری‌هایی نظیر بیماری قلبی، فشار خون بالا، دیابت، چاقی و افسردگی نقش دارد. برای دستیابی به این مزایا، تنها لازم است چند ساعت در هفته بدویم. پس تعجبی ندارد که صدهاهزار نفر در جهان، دویدن را به عنوان ورزش مطلوب خود و راهی برای دستیابی به آمادگی بدنی و سلامت انتخاب کرده‌اند.

اما دویدن به قدری ساده و شدنی به نظر می‌رسد که خیلی‌ها با این ذهنیت به آن نزدیک می‌شوند که می‌توانند به سرعت تبدیل به دونده‌ای حرفه‌ای شوند و به همین دلیل پس از مدت کوتاهی دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند. آنها از شوق پیشرفت سریع، به تمرینات شدید و بی‌وقفه روی می‌آورند و در نهایت تیشه به ریشه‌ی خود می‌زنند. برنامه‌ای 13 هفته‌ای  دویدن/پیاده‌روی و دیگر نکاتی که در این کتاب آورده شده کمک می‌کند به دانش لازم برای سالم دویدن دست یابید و به این شکل،  خطر آسیب‌دیدگی را به حداقل برسانید.

ابن کتاب به طور اختصاص برای افرادی نوشته شده که قصد دارند دویدن را از صفر شروع کنند. داشتن این کتاب تا حدی شبیه به داشتن یک مربی دوی خصوصی است. متن کتاب طوری طراحی شده که به پرسش‌های کاربردی که ممکن است در آغاز کار به ذهن‌تان خطور کند پاسخ‌هایی روشن دهد. از جمله به شما نکاتی در مورد نحوه‌ی انتخاب کفش مناسب، تکنیک‌های صحیح و غلط دویدن، تشخیص مشکلات کف پا برای دویدن، رژیم غذایی مناسب برای دویدن، برنامه‌ی تمرینی، مسیرهای مناسب برای پیاده‌روی و دویدن، انتخاب لباس مناسب، آسیب‌های شایع در بین دوندگان، و راه‌های پیشگیری و درمان آنها ارائه می‌کند.