به واقع زمانی که از یک وبسایت برداشت موضوعی داشته یا به صورت مستقیم بخشی از مطلب منتشرشده در آن را نقلقول میکنید، لازم خواهد بود که با یک لینک خارجی به مقصد آن، موضوع برداشت را قانونی و موجه کنید. لازم به تاکید است که این موضوع در سئوی سایت، از اهمیت زیادی برخوردار است. لطفا گیج نشوید، این نوع لینک سازی مفهوم سخت و پیچیدهای نیست و قرار است به صورت کامل در این مقاله با آن آشنا شوید. برای اینکه به صورت دقیقتر با مفهوم چیستی لینک سازی خارجی آشنا شوید، بهتر است در ابتدا به سراغ انواع روشهای لینک بیلدینگ خارجی برویم. در این مقاله از سایت تسمینو به صورت کامل با مسیر این سبک لینک سازی خارجی و ترفندهای ریز و درشت آن، آشنا خواهید شد. اگر علاقهمند هستید که به یک متخصص کاربلد در دنیای لینکسازی آن هم از نوع خارجی تبدیل شوید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.
مثال بالا یک نمونه پیشنهاد استراتژی فرضی است و شما بههیچوجه نباید از آن برای لینک سازی سایتتان کپی بگیرید و همان را اجرا کنید. زمانی که وب سایتهای مختلفی به شما لینک ارجاع میدهند در مدت زمان کوتاهی به فرایند برندینگ وبسایت شما قدرت بخشیده میشود و بین رقبا شناخته میشوید. فقط کافی است در فرایند خلق محتوا به فکر ارائه مطالبی باشید که برای کاربران، جذاب و خواندنی باشد و ارزش به اشتراکگذاری را نیز داشته باشند.
به طور خلاصه، سئو 20 برابر بیشتر از تبلیغات کلیکی موبایل و گوگل برای سایت ترافیک ایجاد می کند. سئو یکی از تنها روش های بازاریابی است که در صورت اجرای صحیح آن به مرور زمان اثربخشی آن افزایش می یابد. سئو همچنین می تواند به شما کمک کند تا ترافیک واقعی و باکیفیت را به سایت خود جذب کنید.به جای پرداخت هزینه برای انواع تبلیغات دیگر، می توانید با انجام سئو وبسایت ، سایت خود را در مقابل چشمان مخاطبین خود قرار دهید. یکی از دلایل این امر این است که 75 درصد از کاربران تنها صفحه اول موتورهای جستجو را بررسی می کنند. آنها به چیزی که موتور جستجو در صفحه اول خود قرار می دهد اعتماد دارند و بقیه گزینه ها را حذف می کنند.
سعی کنید به سراغ سایت هایی که اعتبار دامنه آنها پایین است نروید زیرا تاثیر زیادی نخواهد داشت. اگر کمی جستجو کنید، سایت های ایرانی و معتبری را پیدا خواهید کرد که اعتبار دامنه و صفحه خوبی دارند و عمده فعالیت آنها در زمنیه تولید محتوا و وبلاگ است. یکی از مهمترین فاکتورهایی که گوگل در رنک دهی خود در نظر می گیرد، بحث لینک هایی است که شما از سایت های مختلف دریافت کرده اید. از این طریق گوگل میزان اعتبار شما را در دنیای وب بررسی می کند و جایگاه های شما را بهبود می بخشد. ویژگی noreferrer پیوندهای ارجاع شما را در تجزیه و تحلیل مقصد پنهان می کند.
بعد از اجرای اسپات پلیر، کد لایسنسی که در اختیار شما قرار میگیرد را در قسمت ثبت دوره جدید وارد کنید. بعد از گذراندن کامل دوره سئو (داخلی+ خارجی) در صورت درخواست شما، گواهی شرکت در دوره برایتان صادر خواهد شد. هنگامی که پست جدیدی و یا خبری جدید در وب سایت منتشر میکنید ، RSS بصورت خودکار بروزرسانی شده و پست جدید به آن اضافه میشود. لینک ها به شما این امکان را می دهند که سایت خود را در معرض نمایش بگذارید.
این ابزارها میتوانند گزارشهایی نیز درباره کیفیت لینکها، نوفالو یا دوفالو بودن آنها، قدرت صفحات و دامینها، خرابی لینکها و … به شما ارائه دهند. بک لینک های بنری لینک هایی هستند که با استفاده از بنرهای تبلیغاتی سایت های پربازدید دریافت می شوند. در این نوع بک لینک ها تنها ویژگی alt و تایتل تصاویر می تواند نوع لینک را بازگو کند. لینک های نوفالو، ارزش و قدرت سایت مبدا را به سایت مقصد منتقل نمی کنند و فقط به گوگل این سیگنال را ارسال می کنند که این سایت می تواند یک منبع خوبی برای موضوع صحبت شده باشد. بک لینک های نوع پروفایلی، کامنتی و فرومی و انجمنی و … کاملا واضح و مشخص هستند و دیگر نیازی نیست درمورد آن ها به شما توضیحاتی را اعلام کنیم.
وقتی سایت خود را تبدیل به یک منبع مرجع در حوزه کاری خود کنید و اعتبار آن را بالا ببرید، سایتهای زیادی به شما لینک میدهند و محتواهای شما را به اشتراک خواهند گذاشت. به یاد داشته باشید که گوگل به اعتبار بک لینکها توجه میکند و تعداد آنها را صرفاً به عنوان یک عامل مهم در نظر نمیگیرد. بنابراین همواره باید توجه داشته باشید که بک لینکها را از چه سایتهایی و با چه اعتباری دریافت میکنید.
در این مقاله به اینکه استراتژی لینک سازی خارجی چیست و چرا لازم است پرداختیم. به علاوه شما را با نکاتی که در تنظیم یک استراتژی لینک سازی بهتر است در نظر بگیرید، آشنا کردیم. در نظر داشته باشید که طراحی کامل یک استراتژی لینک سازی خارجی کاری زمان بر است در این مقاله هدف ما آشنایی شما با روش طراحی این استراتژی بود. موتورهای جستجو به بک لینکها اهمیت زیادی میدهند و آن را به عنوان یکی از مهمترین فاکتورها برای رتبهبندی سایتها در نتایج جستجو در نظر میگیرند. موتورهای جستجو زمانی که میخواهند در مورد رتبه سایت شما تصمیمگیری کند و آن را در نتایج جستجو نمایش دهند، به بک لینکهای آن توجه زیادی میکنند، این که چه تعداد بک لینک را از چه سایتهایی و با چه کیفیتی و با چه کلمات کلیدی دریافت کردید.
بدین شکل مخاطبان بیشتری پستهای شما را با دیگران به اشتراک گذاشته و ترافیک بیشتری را به سمت سایت شما هدایت میکنند. اشتراک ویدیو در سایت های اشتراک ویدیو مثل یوتیوب و آپارات، اشتراک تصویر در سایت های اشتراک تصویر مثل پینترست، اشتراک مقاله در سایت های اشتراک مقاله مثل اسلایدشیر نیز از جمله فعالیت هایی است که با توجه به کسب و کارتان می توانید آن ها را انجام دهید. یعنی در قدم اول تلاش کنید تا با داشتن فرایند تولید محتوا قوی و حرفهای، لایق دریافت لینک از دیگر وبسایتها در دنیای وب شوید و سپس در زمان مناسب با داشتن دید حرفهای و درست اقدام به ایجاد لینکها کنید.
روزانه میلیاردها جستجو در گوگل انجام می شود، اما دلیل اهمیت سئو فقط تعداد زیاد جستجوها نیست. با ورود و فراگیر شدن تلفن های همراه، جستجوهای اینترنتی به ابزاری قابل اعتماد و در دسترس برای یافتن پاسخ سوالات، تصمیم گیری در مورد خرید محصول یا حتی دریافت خدمات مختلف تبدیل شده است. نتایجی که پس از جستجو به کاربر ارائه می شود، نقش مهمی در فرآیند شناسایی و تصمیم گیری برای خرید دارد. با سرمایه گذاری در سئو، این فرصت را خواهیم داشت که مخاطبین و مشتریان خود را افزایش دهیم. زمانی که کاربر به محصول یا خدماتی نیاز دارد و به دنبال پاسخی مناسب است، به منبع مورد اعتماد خود،یعنی گوگل مراجعه می کند.
میتوانید برای صفحات آنها مطلبی تولید کرده و با ارسال ایمیل به روشی که در بخش قبل گفتیم از صاحب سایت بخواهید که آن را به محتوای خودش اضافه کند. هدف از ساختن یک لینک خارجی، ارجاع مخاطب به صفحهای دیگر برای ارائه توضیح و اطلاعات بیشتر یا برآورده کردن نیازی از اوست که امکان رفع آن در محتوایی که در حال مطالعه آن است، وجود ندارد. گوگل در سال 1990 بحث پیج رنک را پیش آورد و آن را بر اساس بک لینک هایی که به یک سایت داده می شد امتیاز بندی می کرد و در نتیجه هر سایتی که پیج رنک بهتری داشت رتبه های بهتری را دریافت می کرد. ما در این دوره به طور کاملا تخصصی به شما تمام نکات و اصول لینکسازی خارجی صحیح را آموزش داده ایم. روش هایی را گفته ایم که خودمان در پروژه های سئو و بک لینک مشتریان خود انجام می دهیم، پس قطعا شما هم با عمل به این روش ها هیچ وقت دچار مشکل نخواهید شد.
یک راه دیگر برای اشتراک گذاری مطالب، استفاده از فرم دعوت دوستان است که بارها در سایتهای مختلف فارسی دیده ایم. از این فرمها هم می توانید در انتهای مطالب خود برای اشتراک گذاری مطلبتان از طریق ایمیل استفاده کنید. شما باید مطالب را به گونه ای نشر دهید که مخاطبان را جذب کرده و آنقدر آنها را حریص کنید که برای خواندن کامل مطالب به سایت و یا وبلاگ شما مراجعه کنند. در این روش باید دقت داشته باشید که عنوان خبر و همچنین مطالب در رابطه با آنها بسیار زیاد باشد.
در بعضی از فروم ها هم شما مجاز به قرار دادن لینک هستید و می توانید سایت خود را هم معرفی کنید البته اگر سایت شما مرتبط است!!!!. یکی از نکاتی که در تحلیل رقبا متوجه می شویم این است که در کلمه کلیدی که می خواهید در آن رتبه بگیرید، چقدر رقابت وجود دارد و از این جنبه می توان به بک لینک های لازم برای سایت و صفحات خود پی برد. همچنین لینک سازی در سایت های دانشگاهی با پسوند .edu تاثیر بسیار زیادی در اعتبار بخشیدن به سایت شما دارد.
تا چند سال پیش، وبلاگ ها پربازدیدترین مکان ها در فضای مجازی بودند اما هنوز هم وبلاگ ها مورد استفاده قرار می گیرند. وبلاگها، یکی از راه های خوب ارزان قیمت برای معرفی کسبوکار شما به مخاطبان هستند. ایجاد مقالههای مناسب با محتوای مفید، که علاوه بر افزایش سطح اطلاعات کاربران، آنها را با حرفه و محصولات شما نیز آشنا میکند. حالا که به صورت کامل با مفهوم لینک سازی خارجی آشنا شدید وقت آن است که به سراغ پیادهسازی یک فرایند حرفهای لینکسازی از نوع خارجی برویم تا بهترین نتیجه را ایجاد کنیم.
برای سئو خارجی، از لینکهای شکسته رقبا استفاده کنید.
تعریف لینک سازی خارجی با تعریف لینک خارجی یا External Link گره خورده است. درصورتیکه سایتی به یکی از صفحات سایت شما لینک بدهد یا برعکس؛ به آن لینک، خارجی گفته میشود. سایت SEOEDU یک سایت معتبر است که اگر قصد خرید بک لینک یا خرید پکیج بک لینک این سایت را داشته باشید به شما تضمین می دهد که این کار را با توجه به تمام اصول و قوانین فوق انجام خواهد داد. خرید بک لینک به دلیل مشکلاتی که دارد اصلا پیشنهاد نمیشود و بهترین کار این است که خودتان آن ها را بسازید یا حداقل بر نحوه ساخت آن ها مدیریت داشته باشید. همین حالا در دوره آموزش لینک سازی خارجی ثبت نام کنید و خودتان را برای متخصص شدن در این حوزه آماده کنید.
در سایت های تبلیغاتی بسیاری مشاهده کرده اید که کمپین های محتوایی بسیار زیادی وجود دارد. شما میتوانید در این کمپین ها شرکت ها و مطالب مرتبط با وب سایت خودتان و در زمینه کاری خودتان را به نمایش بگذارید. باید در نظر داشته باشید که لینک سازی در سایت ها به صورت رایگان بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن می باشد و اگر بتوانید لینک سازی انجام دهید باید هزینه زیادی را برای معرفی و تبلیغات پرداخت کنید. هزینه و قیمت پکیج بک لینک هر سایتی هم بسته به نوع خدمات ارائه شده، تعداد بک لینک های دریافتی، بالا یا پایین بودن دامین آتوریتی و پیج آتوریتی آن سایت، فالو یا نوفالو بودن لینک ها و… متفاوت خواهد بود.
ابزارهای آنلاین برای چک کردن سئو صفحه خاص سایت وجود دارند که می توان به سایت woorank و sitechecker اشاره کرد. یکی دیگر از سایت های آنلاین آنالیز سئو Ahrefs نام دارد که از برای استفاده از ابزارهای آن حتما باید یک اکانت خریداری نمایید. Mozbar اطلاعاتی نظیر page authority و domain rank به نتایج موتورها جست و جو می افزاید. اگر در ابتدای راه یادگیری سئو هستید و با سئو آشنایی کافی ندارید، پیشنهاد میکنیم اول از دوره پایه سئو شروع کنید تا مسیر برایتان روشنتر شود و دید کاملتری پیدا کنید. ولی اگر آشنایی مقدماتی با سئو دارید، این دوره به صورت مستقل به درد شما خواهد خورد. برای جلب اعتماد مشتری فکری کردهاید؟ ۱۲ روش کاربردی را در این مقاله بررسی کردیم تا به شما در این…
همواره توصیه میشود بر روی ساخت لینکهای طبیعی و با کیفیت از طریق راهکارهای مشروع متمرکز شوید، مانند ایجاد محتوای ارزشمند که برای دیگران جذاب است و آنها بطور طبیعی به آن لینک دهند. این رویکرد ایمنتر و برای مدت زمان طولانی-مدت همتا و برقراری کیفیت تلاشهای سئو سایت شما را حفظ میکند. بهترین پلن های لینک سازی را برای شما جمع آوری کرده ایم ، شبکه خبری و ربات های اتوماتیک به کمک هوش مصنوعی فرآیند سئو را برای شما راحت تر از همیشه کرده اند .
پیشنهاد می کنیم تمام این موارد را برای صفحات مهم سایت خود تحلیل کرده و جزئیات را در یک فایل اکسل برای تمام رقبا بنویسید. از همین رو بهترین کار این است که لینک های شکسته سایت خود را پیدا کنید و آنها را برطرف کنید. برای اینکه بتوانید لینک های شکسته سایت خود را پیدا کنید باید تمامی مقالات و صفحات خود را بررسی کنید تا بتوانید آنها را پیدا کنید. در واقع ایجاد مطلب ویروسی میتواند به شما کمک کند تا اشراف کاملی نسبت به کسب و کار و همچنین مشتریان خود داشته باشید. این مسئله در سایت های فارسی هنوز به اندازه کافی جا نیفتاده است اما باید بدانید که منظور از توزیع محتوا ارسال محتوا در مکان هایی است که برای کاربران قابل رویت باشد. استفاده از سایت هایی مانند یوتیوب، اسلایدشیر و یا پینترست میتواند در این راه به شما کمک کند.
کاربرد لینکهای خارجی و تاثیرشان بر سئو سایت
همچنین در صورتی که تمایل دارید با کلیک کردن بر روی تصویر به صفحه دیگری منتقل شوید، می توانید آیکون تنظیمات را انتخاب کرده و در صفحه باز شده تیک گزینه “باز کردن پیوند در زبانه تازه” را فعال کنید. بعد از گذراندن این دوره به طور کامل با اصول لینکسازی آشنا خواهید شد و میتوانید سایت خود را با سرعت بیشتری رشد بدهید. همچنین به رویکرد درستی درباره نحوه لینکسازی و اجرای آن خواهید رسید و مسیر درستی برای تنظیم یک استراتژی لینکسازی مناسب برای سایت، در ذهنتان شکل میگیرد. شما نیز می توانید در کنار سایت خود، وبلاگ داشته باشید و به تولید محتواهای مختلفی متناسب با کسب و کار خود بپردازید. داشتن یک دید واضح از سایت خود و همچنین رقبا و کسب اطلاعات در مورد لینک سازی آن ها به شما برای نوشتن یک استراتژی دقیق لینک سازی کمک خواهد کرد.
مکسئو با بهره گیری از داده های گرافیکی ارزشمند تمامی خطاها و موارد مهم وبسایت شما را به نمایش می گذارد. مکسئو دارای 4 ابزار مکساپ (سلامت سایت و معیارهای CWV)، ابزار بررسی لینک های داخلی، ابزار بررسی کلمات کلیدی و ابزار بررسی محتوا است. بخشی از آموزش تکنیک سئو خارجی مربوط به معرفی معتبرترین روش ها برای ساخت یا خریداری بهترین بک لینک ها می باشد. اگر رقیب شما، بک لینکهایی از سایتهایی شرکتی دارد، یعنی از طریق ارتباطات خود توانسته است که چنین بک لینکهایی را دریافت کند. اگر از سایتهای خیلی معتبر و پربازدید بک لینک دریافت کرده است، احتمالاً برای دریافت این لینکها هزینه پرداخت کرده است.
پس از بهینهسازی داخلی سایت به لحاظ محتوایی و تکنیکال میتوانید اقدام به لینکسازی خارجی کنید. توجه به اعتبار سایت خارجییکی از مهمترین قواعد لینک سازی خارجی توجه به اعتبار دامنه سایتی ست که از آن لینک دریافت میکنید. هنگامیکه سایتی را برای دریافت لینک انتخاب میکنید، به اعتبار آن توجه ویژه داشته باشید. رپورتاژ آگهی که یکی از بهترین بک لینک دائمی محسوب می شود، علاوه بر طبیعی، سالم و بی خطر بودن می تواند از نظر گوگل هم ایده آل محسوب شود.
- از سال 87 در زمینه وب و بازاریابی اینترنتی در حال فعالیتم و خوشحال میشم اطلاعاتم رو با شما در میان بذارم.
- شبکههای اجتماعی دنیای بازاریابی را متحول کرده است و برای ایجاد بک لینک، فرصت عالی را فراهم کرده است تا از طریق آن بتوانید، کاربران زیادی را جذب سایت خود کنید.
- برای بررسی سایت می توانیم از “بهترین سایت های سئو” در بحث آنالیز و تحلیل که بصورت آنلاین وضعیت سایت را تشریح می کنند استفاده کنیم.
- هر کدام از این شبکه های اجتماعی عمومی کاربردهای خاص خودشان را دارند به عنوان نمونه برخی برای فضایی برای اشتراک گذاری مطالب علمی هستند، برخی برای ارتباط کسب و کار ها با یکدیگر هستند.
- لینک های کامنتی یا Comment Backlink به بک لینکهایی اشاره دارد که در قسمت کامنتها یا بخش نظرات سایتها قرار میگیرند.
- لینک سازی خارجی به فرآیندی گفته میشود که طی آن، یک لینک خارجی تولید میشود.
همچنین توجه داشته باشید که، برای باقی ماندن در صحنه ی رقابت و متمایز شدن از رقبا به تولید محتوای جدید و ارزش آفرینی نیاز دارید. اگر وب سایت شما از محتوای مناسب برخوردار نباشد، کاربران پس از ورود، انگیزهای برای ماندن در سایت نخواهند داشت و آمار بازدید شما آمار پایداری نخواهد بود. براساس این موضوع، سایت های بسیاری ایجاد شدند که با لینک سازی برای بقیه کسب درامد می کردند تا جایی که تعداد این سایت ها و لینک ها با موضوعات پراکنده و نامرتبط بسیار زیاد شد. اما اگر شما رپورتاژی در سایت دانشگاهی داشته باشید که کامنت های آن بسته باشد میتواند تاثیر بسیار ایده آلی بر روی سایت شما داشته باشد ، لینک وب سایت شما بایستی به صورت فالو درج شود زیرا در صورت نوفالو بودن فرقی با کامنت در یک سایت دانشگاهی نخواهد داشت.
اما ماجرا در لینکسازی دستی کاملا متفاوت است و وبمستر سایت با داشتن دید قبلی و استراتژی طراحی شده، خودش وارد کار میشود و لینکهایی برای وب سایت ایجاد میکند. بعضی وقتها نیز با پرداخت هزینه اقدام به خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی برای لینک بیلدینگ خارجی خواهد کرد. یکی از مهمترین آنها لینک سازی خارجی است که زیرمجموعه سئوی خارجی قرار میگیرد.
پلتفرم های شخصی لینک سازی ما و شبکه های خبری و ربات های اتوماتیک بک لینک ، سئو را با کمک هوش مصنوعی از همیشه آسان تر کرده اند . برای سفارش لینک سازی خارجی و مشاوره سئو داخلی به ما در تلگرام پیام دهید یا پلن های ما را در سایت بررسی کنید . برای لینک سازی خارجی می توان از روش های مختلفی مانند گرفتن بک لینک از سایت های معتبر، لینک سازی در شبکه های اجتماعی مثل تلگرام، واتساپ و… همچنین می توان بر روی عکس ها نیز لینک گذاری کرد اما هر یک از این موارد شیوه های خاص خود را دارند. در ادامه من مهدی مهران، به شما در خصوص بهترین روش های لینکسازی خارجی میپردازیم. اگر کار شما در شبکههای اجتماعی است و در زمینه سئو فعالیت می کنید، حتما ارزش این کار را میدانید.
شما با شرکت در دوره سئو خارجی میتوانید به سرعت صفحات یک سایت را با تکنیکهای سئو خارجی بهینه سازی کنید و در مدت زمان کمتری به جایگاههای بالاتر برسانید. با اطمینان میگوییم که این دوره، کاملترین دورهای است که میتوانید درباره سئوی خارجی پیدا کنید. چرا که در این دوره شما یک تمام چیزهایی که راجع به سئو خارجی و لینکسازی را نیاز دارید، یاد خواهید گرفت و پله پله با کارهایی که باید انجام بدهید، آشنا خواهید شد. پست مهمان یک متد و روشی است که توسط بلاگ نویسان و افراد متخصص در بازاریابی اینترنتی به منظور افزایش ترافیک سایت استفاده می شود. در واقع پست مهمان، مطلبی است که مالک یا بلاگ نویس یک سایت آن را به جای اینکه در سایت خود قرار دهد، در بخش مقالات یا اخبار سایتهای دیگران قرار میدهد و در عوض تنها چیزی که از آن سایت میخواهند، قرار دادن لینک سایت خود در مطالب و گرفتن بکلینک میباشد.
لینک سازی خارجی و سئو داخلی حرفه ای سایت ، مشاوره در چینش سایت به بهترین سبک ممکن و بررسی صفحات شما تخصص ماست. یکی از موارد بسیار مهم در رتبه بندی نتایج زمانی رخ میدهد که کاربر وارد شده به سایت از سایت دلسرد شده و سریعا خارج شود. همیشه این مشکل به دلیل بهینه نبودن سایت از نظر سرعت ،کد نویسی و یا ظاهر میباشد. بهینه سازی سایت باعث بهبود این موارد با توجه به نوع کاربر ویزیت کننده از سایت شما خواهد شد. سئو کلی سایت شامل مواردی خواهد شد که باعث قرار گرفتن سایت در لیست نتایج جستجو یا به اصطلاح ایندکس شدن سایت می شود.
شما میتوانید به جای شرکت در دوره سئو خارجی، پکیج کامل سئو را تهیه کنید. انگار که یک فرد مورد اعتماد شما را به بقیه معرفی کند، گوگل این را یک اعتبار در نظر میگیرد و رتبهبندی شما لحاظ میکند. در واقع لینکها و سیگنالهای خارجی یک کاتالیزور و شتابدهنده برای رشد رتبه گوگل شماست. لینکهای طبیعی بدون هیچگونه اقدام از طرف صاحب سایت تولید می شود، به طور مثال یک توریست در وبلاگ خود براساس تجربه یا علاقه به یک سایت مرکز توریستی لینک می دهد و بهعبارتی آن را معرفی میکند، به اینگونه لینکها، لینک طبیعی گفته می شود. وقتی از سئو خارجی یا Off-page SEO حرف میزنیم، منظورمان تلاش و تمرکز بر روی وضعیت محتوا و سایت ما از نگاه دیگران است؛ یعنی جاهایی که معمولاً اختیار و کنترل کامل روی آنها نداریم. با انجام این کار علاوه بر اینکه برای کاربران آن سایت مفید خواهد بود، همچنین می توانید به عنوان مثال برند خود را معرفی کنید، لینک سایت خود را به مخاطبان معرفی کنید.
این دوره با توجه به آخرین تغییرات گوگل ضبط شده است و نکات لازم و مهم در دوره بیان شده است. برای استفاده از دوره باید با مباحث سئو آشنایی مناسبی داشته باشید که آموزش سئو رایگان ما را ابتدا می توانید ببینید. این مدت زمان معمولاً پله ای بوده و ممکن است در روزهای اول شاهد هیچ نتیجه قابل توجهی نباشیم. همچنین این مدت زمان به سطح رقابتی موضوع سایت شما و هزینه ای که انجام می دهید بستگی دارد. محمدرضا دهقانی هستم و قراره به شما کمک کنم تا سئو رو به خوبی یاد بگیرید و به درآمد بالا تو این زمینه برسید.
یعنی در این ساختار لینک سازی قرار است لینکهایی ایجاد شوند که مسیر سفر کاربران در میان وبسایتهای مختلف را هموار سازد! درصورتیکه سایتی به صفحهای از سایتی دیگر لینک بدهد، آن لینک خارجی محسوب میشود. لینک سازی خارجی به فرآیندی گفته میشود که طی آن، یک لینک خارجی تولید میشود. در این فرآیند از یک کلمه کلیدی به نام انکرتکست استفاده میشود که لینک سایت خارجی روی آن قرار میگیرد. حتما پیش از شروع لینکسازی خارجی، سایت را به لحاظ سئو داخلی و سئو تکنیکال بهینه کنید. بهینه نبودن سایت میتواند تمامی اقدامات و هزینههای شما را برای دریافت لینک هدر دهد و حتی شما را مشمول جریمههای گوگل کند.
بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) یک تلاش یکباره نیست و یک فرایند مداوم و بلند مدت است. به عبارت دیگر، صاحبان وب سایت باید به طور مداوم بر سئو وب سایت های خود نظارت داشته باشند. یکی از مزایای سئو این است که با هر نوع ویژگی، همه مخاطبان شما را جذب می کند.اگر از یک استراتژی کلمات کلیدی حرفه ای بهره گیرید ، می توانید تمامی کاربرانی که موارد مرتبط با موضوع سایت یا شرکت شما را در اینترنت جست و جو می کنند را به وبسایت خود جذب کنید. در هر سایتی یک سری صفحات هدف وجود دارد که به این صفحات لندینگ پیج میگویند.
طبیعی یا دستی؟ این کار به شما کمک میکند مسیر ذهنی مشخصتری داشته باشید. در لینکسازی طبیعی خارجی، تلاش میشود تا با داشتن کیفیت محتوای خوب به صورت طبیعی از وبسایتهای مختلف، لینک دریافت شود. در این روش لینکسازی خبری از پرداخت هزینه و دخالت وبمستر نیست و تنها به علت فعالیت باکیفیت و حرفهای وبسایت لینکهای مختلف به سمت دامنه یک سایت انتقال داده میشوند. مفهوم اصلی لینک سازی نوع خارجی، بیشتر به فرایند لینکهایی مربوط میشود که از وبسایتهای دیگر به سمت سایت شما ارسال میشوند و اکثر کارشناسان سئو لینک خارجی لینک این باند را جزو سبک لینک داخلی میدانند. فرض کنید شما مشغول نوشتن یک مقاله در وبلاگ سایتتان هستید و یک لینک خارجی به سایت منبعی که به کمک آن محتوای مقاله را نوشتهاید، ایجاد میکنید. این موضوع برای احترام به قانون کپی رایت و همینطور، جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل، کمک خواهد کرد.
اما زمانی که شما الگوریتم های گوگل را بشناسید و تمامی قواعدی که گوگل به آن ها حساس بوده و با آن ها لینک های اسپم یا غیرطبیعی را شناسایی می کند را بدانید، قطعا دیگر دچار پنالتی نخواهید شد و گوگل هرگز شما را جریمه نخواهد کرد. ویژگی nofollow نسبتاً خاص به نظر می رسد، بنابراین شما احتمالاً فقط می خواهید از آن بر اساس مورد به مورد استفاده کنید و نه به عنوان یک قانون کلی. بسیاری از وبلاگها بخش نظرات خود را روی nofollow تنظیم میکنند تا از اسپم نظرات رباتها و افرادی که در گفتگو مشارکت نمیکنند جلوگیری کنند. همچنان “آب پیوند” را برای SEO ارسال می کند، اما نه داده های مربوط به مبتکر. اگر علاقه ای به انتقال آن افزایش سئو ندارید، nofollow یک برچسب اضافی است که می خواهید اضافه کنید. وردپرس به طور خودکار این ویژگی ها را به پیوندهای خارجی اضافه می کند که تنظیم کرده اید در یک پنجره جدید باز شوند.
در این روش لینک سازی، شما با پرداخت هزینه متن مربوطه به وبسایتتان را در رسانههای خبری منتشر میکنید. البته خرید رپورتاژ آگهی و انتشار آن نیز چالشهای خاص خود را داشته و برای انتخاب بهترین وبسایت جهت خرید رپورتاژ آگهی، باید بررسیهای خوب و کاملی انجام دهید. البته نوشتن خود رپورتاژ آگهی نیز باید کاملا تخصصی انجام شده و کلیه اهداف در آن به شکلی بهینه پیادهسازی شود. اکسترنال لینک بیلدینگ، همانطور که از اسمش پیداست با فرایند لینک سازی سروکار دارد که خارج از وبسایت شما شکل میگیرد.
از اطلاعات سایت شما در برابر انتقال به وب سایتی که کاربران شما در آن در حال حرکت هستند محافظت می کند. در نتیجه، این باعث میشود که پیوندها بهعنوان ترافیک مستقیم در Google Analytics ظاهر شوند، نه ترافیک ارجاعی از دامنه خاص شما. جهت اطلاع از مقالات، نوشته ها و آموزش های مرتبط با مبحث سئو به بخش مقالات سئو یا آموزش بهینه سازی سایت مراجعه کنید. تیم ما ساختار لینک سایت شما را به همراه بخشها و برچسبها بررسی میکند تا استراتژی و برنامهریزی مؤثری برای سازماندهی سایت ایجاد کند تا برای ربات های گوگل جهت فهرست بندی سایت به راحتی قابل درک باشد و همچنین پیمایش کاربران در سایت آسان باشد. بنابراین انجام سئو سایت و حضور شما در رتبه های برتر گوگل به معنای موفقیت کسب و کار شماست. مازاد بر بک لینک ها شما می توانید مشاهده کنید که چه مقدار از کاربرانی که وارد سایت شما شده اند از طریق جست و جوی مستقیم و گوگل جذب سایت شده اند.
- مزیت بهبود رتبه در گوگل به نسبت سایر تبلغات این است که مشتریانی که به دنبال خدمات شما هستند مخاطب شما هستند نه کسانی که نیازی به محصولات شما ندارند.
- از طرفی، امتیاز سئو لینک پروفایلی وابسته به خصوصیات وبسایت یا پلتفرمی است که این لینک ها در آن قرار میگیرند.
- بهینه نبودن سایت میتواند تمامی اقدامات و هزینههای شما را برای دریافت لینک هدر دهد و حتی شما را مشمول جریمههای گوگل کند.
- شما می توانید امتیاز عملکرد سئوی تکنیکال وبسایت خود را با عملکرد وبسایت رقبای خود مقایسه کنید.
اعتماد کاربران برگ برنده ای است که گوگل را به یک شرکت بزرگ در جهان تبدیل کرده است. حقیقت این است که ما به نتیجه جستجوی خود در گوگل بیشتر از محتوایی که در قالب تبلیغات (بنر، اس ام اس، ایمیل و …) به دست ما رسیده است، اعتماد می کنیم. اینفوگرافیکها از جمله انواع محتواهایی هستند که همچنان بر روی سئو خارجی سایت و استراتژی لینکسازی تاثیر دارند و برای ساخت بک لینک مورد استفاده قرار میگیرند. یک مزیت عالی اینفوگرافیکها این است که میتواند ترافیک را به راحتی برای سایت شما به همراه داشته باشد، زیرا به اشتراکگذاری تصاویر در سایتها و شبکههای اجتماعی مختلف مانند پینترست و اینستاگرام توسط کاربران، در مقایسه با محتواهای متنی بیشتر انجام میگیرد. تصاویر اینفوگرافیک جذاب و منحصر به فرد میتواند به راحتی وایرال شده و توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود. سایتهای فارسی و خارجی معتبری در سطح وب وجود دارد که پست مهمان را قبول میکنند که زا جمله آنها میتوان به ویرگول، بلاگر، مدیوم، ردیت و… اشاره کرد.
به عنوان مثال، به جای 5 بنر تبلیغاتی در سایت های دیگر، تنها به 2 بنر نیاز دارید و می توانید پول اضافی را برای بازاریابی محتوا خرج کنید. سرعت سایت، تجربه صفحه، و Core web Vitals اکنون به عنوان یک عامل کلیدی در رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل در نظر گرفته می شوند، بنابراین تیم ما به این موارد توجه ویژه ای داشته و برای بهبود آنها تلاش می کند تا تمام عوامل سئو را در سایت شما پوشش دهد. لینک سازی شامل دو بخش داخی و خارجی می باشد که لینک سازی خارجی حساسیت بیشتری نسبت به نوع داخلی دارد. در نهایت میتوان گفت سئو خارجی یک بخش بسیار مهم و تاثیرگذار در بهینهسازی سایت است.
برای مشاوره و بررسی رایگان سایت خودتون با ما در تلگرام یا از طریق تماس در ارتباط باشید . پاسخ این سوال برای هر شرکت متفاوت خواهد بود.برای پاسخ این سوال ابتدا باید اعتبار و فعالیت های قبلی سایت شما، کلمات کلیدی مورد نظر شما و وضعیت رقبا مشخص شود. ممکن است بتوان در یک زمینه در مدت 3 ماه به موفقیت های چشمگیری دست یافت، اما در حوزه ای دیگر ممکن است سئو سایت بیش از یک سال طول بکشد.
همین امر باعث شده تا اینفوگرافیکها به یک تکنیک عالی برای ساخت و ایجاد بک لینک تبدیل شوند، که نباید از آن صرف نظر کرد. با ایجاد اینفوگرافیکهای جذاب و تاثیرگذار و تبلیغ آنها در سایت و شبکههای اجتماعی و ایجاد لینک به سایت خودتان، میتوانید ترافیک زیادی را جذب نمایید. شما زمانی که دانستید که بهترین لینکهای رقیب کدام هستند و آنها از چه سایتهایی لینک دریافت کردهاند، حالا باید بدانید که چگونه موفقیت آنها را تکرار کنید. برای اینکه بدانید که راه موفقیت آنها را چگونه تکرار کنید، باید مواردی را در نظر بگیرید. برای مثال اگر سایت رقیب از چندین وبسایت و وبلاگ مرتبط باکیفیت، لینک دریافت کرده است، یعنی استراتژی پست مهمان برای آنها به خوبی کار کرده و تاثیرگذار بوده است. در گذشته، استراتژیهای لینکسازی بر مبنای کمیت سنجیده میشد، یعنی تعداد بیشتر لینکهای خارجی و بکلینکها، تاثیر بهتری را بر روی سئو سایت ایجاد میکرد.
تجربه راهاندازی ۶ کسب و کار مختلف رو دارم، مشاور دهها برند بزرگ اینترنتی هستم و تا الان بیش از ۱۰ هزار دانشجو در دورههای آموزشی من شرکت کردن. فرقی نمیکند که شما چه محصولی را میفروشید و یا چه خدماتی را برای عرضه دارید، در هر صورت باید دلیل و انگیزهای را به مخاطبان بدهید که محصولات شما را تبلیغ کنند و محتواهای شما را به اشتراک بگذارند. برای ایجاد و ساخت محتوایی که بتواند برای کاربران مفید باشد، چالشهای فراوانی وجود دارد؛ از جمله اینکه شما باید در چه فواصل زمانی محتوا را برای مخاطبان هدف خود منتشر کنید. اینکه مثلا چه زمانی اقدام به رپورتاژ آگهی کنیم، از چه کلمات و صفحاتی استفاده کنیم، در کجا نشر بدهیم، چگونه بنویسیم، همه از مسائلی است که با توجه به کسب و کارتان باید دقت ویژه ای به آن ها کنید.
با این کار احتمال نارضایتی مخاطب، برای از دست دادن محتوایی که در حال مطالعه آن بوده است را نیز کاهش میدهید. بهطور خلاصه از کلمات توصیفی در انکرتکست خود استفاده کنید که حتیالامکان به خواننده و سپس به گوگل، بگویند که در لینک خارجی چه چیزی در انتظار آنهاست. بااینحال، سعی کنید طول انکرتکست به جمله نرسد؛ بهترین کلمات برای استفاده بهعنوان انکرتکست، کلمات کلیدی محتوای مقصد به شکلهای مختلف است. تمامی موارد مورد نیاز از شناسایی منابع تا تدوین استراتژی بیان شده است که بتوانید به بهترین شکل ممکن سئو خارجی وبسایت را انجام دهید.
- پس از بهینهسازی داخلی سایت به لحاظ محتوایی و تکنیکال میتوانید اقدام به لینکسازی خارجی کنید.
- به واقع زمانی که از یک وبسایت برداشت موضوعی داشته یا به صورت مستقیم بخشی از مطلب منتشرشده در آن را نقلقول میکنید، لازم خواهد بود که با یک لینک خارجی به مقصد آن، موضوع برداشت را قانونی و موجه کنید.
- برای اینکه بتوانید به صورت حرفهای یک مسیر لینک بیلدینگ خارجی را برای سایتتان پیادهسازی کنید آشنایی با ترفندهای مختلف ایجاد لینکهای خارجی برای شما واجب است.
- یکی دیگر از کارهایی که در تعیین استراتژی لینک سازی باید به آن توجه کنید تحلیل رقبا است که یکی از موارد مهم سئو است.
بک لینک هایی که از این سایت تهیه می کنید به گونه ای دقیقاً شبیه یک لینک معمولی در یک سایت معمولی ایجاد شده و توسط ربات های گوگل پس زده نمی شوند! پس با خیال راحت می توانید سفارش خرید بک لینک خودتان را از این سایت انجام دهید. در صورتی که با لینک سازی خارجی آشنا نیستید می توانید از دوره آموزش لینک سازی خارجی مجموعه ما استفاده سفارش بک لینک نمایید. ما در این دوره از مباحث مقدماتی، یعنی از تعریف لینکسازی و بک لینک و … شروع کرده ایم و تا سطح تخصصی یعنی تعاریف PBN و لینک سازی چندگرهی و تکنیک های مهم در این حوزه را به شما آموزش داده ایم. شما اصلا به هیچ پیش نیازی، احتیاج نداشته و با شرکت در این دوره بعد از گذشت 5 ساعت به یک متخصص لینکسازی تبدیل خواهید شد.
لینک سازی خارجی، یکی از مهمترین قدمها در مسیر سئو و بهینه سازی وبسایت است، برای داشتن یک فرایند لینک سازی حرفهای و بدون نقص باید در قدم اول به صورت دقیق، به کمک ابزارهای حرفهای مسیر لینک بیلدینگ خارجی رقبایتان در دنیای وب را پیگیری کنید. یکی از بخش های مهم سئو که برای همه آشکار است، بحث لینک سازی خارجی سایت می باشد. زمانی که شما تمام فعالیت های سئو داخلی و تکنیکال را انجام دادید، نوبت به شروع لینک سازی خارجی یا بک لینک می شود. Backlink ها با توجه به نام جذاب و قدرتی که دارند می توانند برای سایت شما بسیار خطرناک باشند.
سئو به استراتژیها، تکنیکها و روش هایی گفته میشود که با هدف افزایش تعداد بازدیدکنندگان برای کسب موقعیتهای بالا در موتورهای جستجو انجام میشود. بهینه سازی وب سایت باعث می شود که وب سایت ها در بالای نتایج موتورهای جستجو ظاهر شوند که به پیشرفت کسب و کار کمک می کند. یکی از این استراتژی ها استفاده از شبکه های اجتماعی به منظور لینک دهی و ایجاد بک لینک های قوی می باشد. تبدیل متن به لینک در تلگرام که اصطلاحا به آن هایپرلینک می گویند، تاثیر خیلی خوبی در افزایش ورودی و ترافیک سایت دارد. برای این منظور، هم می توان از نسخه تلگرام در اندروید و ios و هم تلگرام ویندوز استفاده کرد.
به این موارد کنترل سئو سایت گفته می شود که در ادامه اطلاعات کامل تری در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت. برخی از محتواهای کسب و کار شما برای کسب رتبه های بالا در صفحه نتایج به 3 تا 6 ماه ممکن است زمان لازم داشته باشند. ما پیشنهاد می کنیم یک برنامه 6 ماهه برای لینک سازی خارجی طراحی کنید و سعی کنید و در این 6 ماه با توجه به ظرفیت کسب و کارتان و رقبایتان به بهترین شکل لینک سازی خارجی را انجام دهید. استراتژی لینک سازی خارجی، یک برنامه بدست آمده از تحلیل های مختلف است که در آن چگونگی لینک سازی خارجی مبتنی بر اهداف کسب و کار و شرایط آن مشخص می شود. در این برنامه جزییات مواردی همچون چه زمانی بهترین زمان لینک سازی خارجی است، چه روشی برای ساخت لینک خارجی خوب است، چگونه لینک خارجی بسازیم، کجا لینک خارجی بسازیم، مشخص می شود.
ارجاع به سایتهای تبلیغاتی و غیرحرفهای، ضربه بزرگی به اعتماد خواننده و رتبه سایتتان میزند. درصورتیکه مجبور به چنین کاری شدید؛ حتما از تگ نوفالو (No Follow) استفاده کنید. بهاینترتیب، خزندههای گوگل متوجه میشوند که محتوای مقصد، ارتباطی با محتوای شما نداشته و نباید به آن اعتباری منتقل کنند. برای استفاده از دوره باید با مباحث سئو داخلی آشنا باشید و سئو داخلی وبسایت را به بهترین شکل انجام داده باشید.