ahpubbanner

هواشناسی 29.06. در برخی مناطق به مدت 5 روز باران می بارد هشدار هواشناسی برای 9 منطقه


آفتاب نیوز :

صدیق ضیائیان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: روز چهارشنبه (8 شهریور) در گیلان، غرب مازندران و شمال آذربایجان غربی و همچنین در ارتفاعات هرمزگان افزایش ابر و پراکنده خواهد شد. هوا بارانی است. در شرق کشور وزش باد و گرد و خاک تا چند ساعت ادامه دارد و در سایر مناطق جوی آرام و پایدار حاکم است.

وی افزود: روز پنجشنبه (30 شهریور) با گذر موج های کم دامنه در سطح متوسط ​​از شمال کشور، در برخی مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلون و مازندران وزش باد پراکنده و بارش باران پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران وضعیت جوی کشور در روز جمعه (31 شهریور) در ارتفاعات شمال غرب و دامنه های البرز در منطقه موزندر بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روز شنبه (اول مهرماه) تنها در ارتفاعات مرکزی البرز بارش پراکنده داشت. روز یکشنبه (دوم مهر) در سواحل شمال غرب و شمال کشور ابری و وزش باد خواهد بود. در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و مازندران بارش پراکنده پیش بینی می شود.

ضیائیان ادامه داد: طی پنج روز آینده وزش باد شدید در شرق و شمال شرق کشور تا ساعاتی دیگر و در مناطق مستعد گرد و خاک رخ می دهد و از چهارشنبه تا پایان هفته هوای نسبی افزایش می یابد. شمال غرب کشور. و استان های ساحلی خزر.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده نیز اظهار داشت: آسمان تهران فردا (۹ شهریور) صاف، گاهی وزش باد و تشدید خواهد بود. در شب حداقل دما 17 درجه و حداکثر 29 درجه است و در روز جمعه (31 شهریور) هوا صاف و غبارآلود گاهی وزش باد پیش بینی می شود و دمای هوا در شب 19 تا 19 درجه و حداکثر دما پیش بینی می شود. 2 درجه 30 درجه.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (8 و 30 شهریور) اهواز با 43 و 44 درجه گرم ترین و شهرکرد با 5 درجه سردترین است.

هشدار هواشناسی در 9 استان

سازمان هواشناسی از 5 روز بارش باران، رعد و برق و وزش باد در برخی مناطق خبر داد و برای 9 منطقه از جمله تهران هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و پیش بینی های سازمان هواشناسی امروز در گیلون، مازندران غربی، شمال غرب آذربایجان و گردنه های هرمزگان افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می شود. در شرق کشور تا ساعاتی وزش باد و گرد و خاک ادامه دارد و در سایر نقاط کشور هوا آرام و پایدار است.

روز پنجشنبه با گذر امواج جوی متوسط ​​جوی کم دامنه از شمال کشور وزش باد و بارش پراکنده در برخی مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلون و مازندران پیش بینی می شود.

روز جمعه در ارتفاعات شمال غرب و دامنه های البرز منطقه موزندر بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود. شنبه هفته آینده در کوه های مرکزی البرز بارش پراکنده پیش بینی می شود.

یکشنبه هفته آینده در سواحل شمال غرب و شمال کشور ابری و وزش باد پیش بینی می شود. در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و مازندران بارش های پراکنده دور از پیش بینی نیست.

طی 5 روز آینده وزش باد شدید در شرق و شمال شرق کشور به مدت چند ساعت و در مناطقی با هوای غبارآلود خواهد بود. همچنین از امروز تا پایان هفته افزایش نسبی دمای هوا در مناطق شمال غرب و سواحل دریای خزر پیش بینی می شود.

آسمان تهران امروز صاف، چند ساعت وزش باد و در بعدازظهر افزایش باد (حداکثر ۱۴ کیلومتر در ساعت) و دمای پایتخت ۲۸ درجه خواهد بود.

توضیحات سیستم: افزایش گرادیان فشار سطح زمین

زمان پایان: پنجشنبه 30/06/1402

نوع خطر: بادهای نسبتاً شدید و تند در مناطق مستعد خیزش یا وزش گرد و غبار

حوزه نفوذ:

چهارشنبه 29.06.1402: اصفهان، شمال مرکزی، قم، جنوب تهران، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق کرمان و سیستان و بلوچستان.

پنجشنبه 1402/06/30: خراسان جنوب شرقی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، شمال اصفهان، جنوب تهران، قم، شمال مرکزی و خوزستان.

اثرات مخاطره آمیز: در مناطق مستعد گرد و غبار، پتانسیل افزایش گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید، احتمال اختلال در ترافیک شهری، احتمال شکسته شدن درختان، سقوط بیلبوردها، سازه های موقت و بنرها. و احتمال آسیب به ناوگان خودرو.

توصیه: پرهیز از رفت و آمدهای آشفته در فضای باز به ویژه سالمندان و افراد دارای مشکلات تنفسی و قلبی، پرهیز از کوه نوردی در کویر، احتیاط در ترافیک جاده، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در کارهای ساختمانی، احتیاط در عبور و عدم پارک خودرو. . ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و محدودیت فعالیت های کشاورزی.

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما