چرا بانک تجارت را بانک حامی صنعت پتروشیمی می نامند؟

بانک تجارت از دیرباز با حمایت حوزه انرژی همواره جزو اولین بانک ها در این زمینه بوده و با در اختیار داشتن کارشناسان مالی در کنار طرح ها و پروژه های این شرکت ها در جهت سودآوری و سودآوری پیش رفته است. تحقق اهداف خود اهداف و سالها در این زمینه موفق بوده است.

به گزارش بانکداری ایران و بر اساس این چشم‌انداز بلندمدت، بانک تجارت و حمایت‌های صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در سال‌های اخیر با رویکردی ویژه در این حوزه‌ها همراه بوده و موفق به تحقق پروژه‌های ویژه‌ای شده است. به عنوان افتتاح بانک های داخلی. اعتبارات اسنادی، ضمانت‌نامه‌ها، تخفیف‌ها شرکت‌های ال‌سی داخلی باید به این همکاری‌ها ادامه دهند، مهم‌تر از همه این است که زمانی که به کشور اجازه داده شد، بانک‌های بزرگی مانند تجارت بودند که به شرکت‌های پتروشیمی و صنعت نفت کمک کردند تا از مشکلات خارج شوند. در واقع، علیرغم تحریم ها، بانک تجارت بین المللی متعهد به همکاری با شرکای تجاری خود و با اهداف این گروه ها است.

«بانک تجارت» در صنعت نفت و پتروشیمی فعالیت می کرد و تلاش می کرد تا خدمات مالی ویژه ای را به این شرکت ها ارائه دهد که در همین راستا یکی دو سال پیش مدیر شرکت پالایش نفت تبریز به تجربه همکاری بانک تجارت با این شرکت ها اشاره کرد. شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی گفتند: بیشترین حجم فعالیت اعتباری این شرکت متعلق به بانک تجارت است و مدیران و کارشناسان بانک همواره با رایزنی های خود این مجموعه را همراهی می کنند.

برای بررسی بیشتر صورت های مالی بانک تجارت به ما در درک بهتر وضعیت کمک می کند.

از سال 1394 شرکت های فرآوری نفت و گاز نگان، پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، پتروشیمی گچساران، پتروشیمی دهلران، صنعتی و ساختمانی، کربن شیمی و سایر شرکت های پتروشیمی و نفت از بانک تجارت به ارزش 484 هزار میلیارد ریال تسهیلات دارند. .

پرداخت این تسهیلات محدود به امروز نیست. به عنوان مثال در سال 1385 پتروشیمی اصفهان شیئی به ارزش 1214 میلیارد ریال (ارزش آن روز) و 24 میلیون یورو دریافت کرد که بعداً رفع شد.

در واقع بانک تجارت در سه دهه اخیر در اجرا و تکمیل بسیاری از پروژه های مهم در این زمینه به منظور حمایت از توسعه اهداف صنعت پتروشیمی همکاری داشته است.متانول و عضویت در کنسرسیوم بانکی برای اجرای پروژه های فرآوری گاز بیدبلند، شرکت نفت خلیج فارس، گچسارون، کردستان، مرحله الحاقی بیدبلند، یادآوران، کنگان 2 و کینان رهبری شد که از این شیء در خرید تجهیزات این شرکت ها استفاده شد.

باید گفت تامین مالی پروژه ها در صنعت پتروشیمی به دلیل رقابت پذیری بالا و تبادل سکوهای تولید گاز با کشورهای همسایه این صنعت و در سابقه طولانی همکاری با این صنعت همواره حائز اهمیت بوده است. بانک تجارت خدمات مختلفی را طراحی کرده است، دستور کار خاص خود را دارد. تامین مالی پروژه های عمرانی، عمرانی و تکمیلی در بانک تجارت به صورت ارزی انجام شد.

همچنین تامین مالی ارزی ویژه سرمایه در گردش بنگاه های پتروشیمی از محل ذخایر ارزی بانک تجارت برای تامین مالی واحدهای تولیدی برای تامین مواردی مانند پیش فروش کالا و خرید تجهیزات و ابزار به راحتی امکان پذیر است.

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما